پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد
سرخط خبرها

طلوع دوباره یک ستاره | درخشش علیرضا جهانبخش در جام اتحادیه انگلیس

  • کد خبر: ۴۳۵۴۰
  • ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
طلوع دوباره یک ستاره | درخشش علیرضا جهانبخش در جام اتحادیه انگلیس
یک گل تماشایی، یک پاس گل و کسب عنوان بهترین بازیکن زمین، جواب علیرضا جهانبخش، ستاره ایرانی برایتون به اعتماد مربی جوان تیمش بود.
به گزارش شهرآرانیوز؛  علیرضا جهانبخش که عنوان گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه برایتون را به خود اختصاص داده، تا‌اینجای‌کار هنوز موفق نشده است ظرفیت‌ها و توانایی‌هایش را نشان دهد.
اعتماد به علیرضا جهانبخش بار دیگر جواب داد و او توانست از فرصت یک‌ساعته در ترکیب برایتون بهترین بهره را ببرد؛ یک پاس گل که پس از توپ‌ربایی تماشایی به دست آمد و یک گل که با شوتی استثنایی به تور دروازه پورتسموث نشست و جهانبخش را به مرد اول برایتون آلبیون تبدیل کرد.
 
جهانبخش گل خود را پس از استارتی چهل‌متری به ثمر رساند و خود آغازگر حمله‌ای بود که به این گل ختم شد. او توپ را پشت محوطه جریمه کنترل کرد و پس از ۳ ضربه آرام و نزدیک‌شدن به دروازه، شوتی تماشایی را به‌سمت دروازه فرستاد و پیروزی برایتون را دو‌برابر کرد. این گل از‌سوی علیرضا جهانبخش در‌حالی به ثمر رسید که او پیش‌تر ۲ بار در لیگ جزیره موفق به گل‌زنی با پیراهن برایتون شده بود. یک گل او در‌برابر بورنموث به ثمر رسید که سریع‌ترین گل تاریخ باشگاه آبی‌پوش لندنی هم بود. یک هفته بعد جهانبخش با ضربه آکروباتیک فوق‌العاده‌اش دروازه کپا آریزابالاگا را فرو ریخت تا پس از ۲۶ بازی ناکامی، در ۲ هفته متوالی سوپرگل بزند.


جنگ برای جایگاه

نیمکت‌نشینی برای علیرضا جهانبخش در برایتون با توجه به اینکه به‌عنوان آقای گل لیگ برتر هلند در این تیم حضور پیدا کرده، سخت بود. با این‌حال حضور مستمر و مداوم علیرضا در تمرینات این تیم نشان می‌داد او برنامه‌ای برای بازگشت به سرزمین گل‌و‌لاله ندارد، با اینکه می‌دانست شاید نگاه سرمربی برایتون به وی ادامه داشته باشد. علیرضا راه سخت را انتخاب کرده است؛ جنگ برای جایگاه. این یک اتفاق مثال‌زدنی است که کمتر از بازیکنان ایرانی دیده بودیم.
 
جز مهدی مهدوی‌کیا که تا لیست فروش هامبورگ هم رفت، اما ماند و مبارزه کرد و در نهایت توماس دال از هامبورگ رفت، اما مهدی مهدوی‌کیا دوباره تبدیل به بازیکن فیکس این تیم آلمانی شد. راحت‌ترین راه برای علیرضا، بازگشت به یکی از تیم‌های هلندی بود؛ این‌بار تیمی قوی‌تر از آلکمار و نایمخن. تیم‌های بزرگ‌تری او را می‌خواستند، مثل آژاکس آمستردام؛ اما علیرضا، راه سخت را انتخاب کرد. برای او تبدیل‌شدن به بازیکن فیکس برایتون یک موفقیت بزرگ است؛ موفقیتی شاید بزرگ‌تر از کسب عنوان آقای‌گلی در لیگ برتر هلند. او می‌خواهد از فرصتی که در اختیار دارد، استفاده کند.


جهانبخش برنده جایزه بهترین بازیکن و جایزه صبوری و پشتکار

جایزه بهترین بازیکن بازی برایتون و پورتسموث به علیرضا جهانبخش تقدیم شد. ارزش کار جهانبخش وقتی بیشتر مشخص می‌شود که در آنالیز گل‌ها مشخص شد گل اول، جدا از پاس گل طلایی او، روی توپ‌ربایی خود جهانبخش پایه‌گذاری شد و سازنده ضد‌حمله منجر‌به‌گل دوم هم خود علیرضا بود که در زمین خودی ضد‌حمله را طراحی کرد و بعد به‌سرعت خودش را در جناح چپ به منطقه خالی دفاع حریف رساند و سوپر‌گل برایتون را ثبت کرد. سرمربی برایتون دقیقه‌۶۸ علیرضا را از زمین بیرون کشید و همین تعویض می‌تواند نشانه‌ای باشد که دست از لجاجت برداشته است و می‌خواهد جهانبخش انرژی خود را برای بازی بعدی برایتون حفظ کند. علیرضا جهانبخش تا اینجا برنده جایزه صبوری و پشتکار نیز هست. او با‌وجود تمام کم‌لطفی‌ها، بی‌حاشیه تمرین کرد و در اولین فرصت، توانایی‌های فنی خود را به نمایش گذاشت تا بار دیگر دوستداران خود را خوش‌حال کند.


جهانبخش: می‌خواهم ثابت کنم می‌توانم کار‌های بیشتری انجام دهم

علیرضا جهانبخش پس از گل‌زنی اش و پیروزی ۴ بر ۰ برایتون برابر پورتسموث در مرحله دوم رقابت‌های اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: وقتی توپ به من رسید، سعی کردم برگردم و به خط حمله بپیوندم. با توپ به‌سمت ویکتور بازی کردم و می‌دانستم که در سمت چپ فضای زیادی برای شوت‌زنی وجود دارد. این کار را انجام دادم که شوت من در جهت درستی وارد دروازه شد. بال ایرانی تیم برایتون افزود: این یک بازی درخشان بود و بسیاری از بازیکنان جوان برایتون، کاری عالی انجام دادند. می‌دانستیم که باید بازی را کنترل کرده و سپس خلق‌موقعیت کنیم. در نیمه نخست بازی تیم برتر میدان بودیم و باید گل‌های بیشتری به ثمر می‌رساندیم.
 
برخی بازیکنان جوان برایتون فرصت بازی یافتند و من نیز از گل‌زنی و پاس‌گلم خوش‌حال هستم. علیرضا جهانبخش درباره اهدافش در فصل جاری گفت: من همیشه سعی کرده‌ام روز‌به‌روز کارم را بهتر انجام دهم. نخستین فصل حضورم در برایتون شامل یادگیری، خوگرفتن با رقابت‌ها و سازگار‌شدن با محیط بود. فصل گذشته چیز‌های زیادی آموختم و می‌خواهم ثابت کنم می‌توانم کار‌های بیشتری انجام دهم. تلاش می‌کنم تا جایگاهم را در ترکیب اصلی برایتون به دست بیاورم. وقتی که این اتفاق افتاد، نشان‌دهنده تلاش بسیار زیادم است. هنوز چیز‌های زیادی است که باید در برایتون نشان دهم حالا جهانبخش امیدوار است تا بیشتر بازی کند، پاس گل‌های بیشتری بدهد و گل‌های معمولی هم بزند.
 
هواداران برایتون در شبکه‌های اجتماعی از علیرضا تمجید کرده‌اند و حالا در آستانه بازی با نیوکاسل و سپس یونایتد، شاید زمانی برای رستاخیز علیرضا و حضور در ترکیب اصلی باشد؛ چیزی که بیش از ۲ سال است هواداران ایرانی انتظارش را می‌کشند.
شاید همین تعویض پس از یک ساعت درخشش و ثبت یک گل و یک پاس‌گل، به منزله حفظ جهانبخش در ترکیب اصلی باشد. تیم‌های انگلیسی معمولا در اف‌ای‌کاپ و جام اتحادیه از بازیکنان اصلی استفاده نمی‌کنند و علیرضا باید امیدوار باشد که همین درخشش، او را به ترکیب اصلی برساند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->